top of page

Konflikthåndtering

Håndter samarbeidsproblemer og konflikter på arbeidsplassen

Vårt kurs i konflikt og konflikthåndtering gir innføring i hvordan ledere og tillitsvalgte kan håndtere konflikter på en god måte. På en arbeidsplass Som vil man kunne oppleve situasjoner hvor ledere og ansatte blir involvert i konflikter og konfliktsituasjoner. Kurset gir grunnleggende innsikt i hva konflikter og hvordan de eskalerer.

 

Her tilegner du deg kunnskaper og ferdigheter til å håndtere konflikter og utfordrende samtaler på arbeidsplassen.

Kurset gjennomføres i form av korte forelesninger med høy grad av involvering.

Foto: Taran Gjøystdal / Fotostorie

Innhold:

  • Arbeidsmiljølovens bestemmelser

  • Konflikttrappen

  • Konflikter på arbeidsplassen

  • Rettigheter og plikter

  • Leders og tillitsvalgtes rolle

  • Konfliktforebyggende kommunikasjon

 

Målgruppe:

Kurset passer for ledere og tillitsvalgte på arbeidsplassen

Bli bedre på konflikthåndtering
bottom of page