Konflikthåndtering
Håndter samarbeidsproblemer og konflikter på arbeidsplassen
Vårt kurs i konflikt og konflikthåndtering gir innføring i hvordan ledere og tillitsvalgte kan håndtere konflikter på en god måte. På en arbeidsplass Som vil man kunne oppleve situasjoner hvor ledere og ansatte blir involvert i konflikter og konfliktsituasjoner. Kurset gir grunnleggende innsikt i hva konflikter og hvordan de eskalerer.
Her tilegner du deg kunnskaper og ferdigheter til å håndtere konflikter og utfordrende samtaler på arbeidsplassen.
Kurset gjennomføres i form av korte forelesninger med høy grad av involvering.

Innhold:
-
Arbeidsmiljølovens bestemmelser
-
Konflikttrappen
-
Konflikter på arbeidsplassen
-
Rettigheter og plikter
-
Leders og tillitsvalgtes rolle
-
Konfliktforebyggende kommunikasjon
Målgruppe:
Kurset passer for ledere og tillitsvalgte på arbeidsplassen
